Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, September 24, 2008

Nilai & Harga Waktu Dalam Kehidupan Muslim

Buku karya ulama terkenal Dr. Yusuf Qaradawi ini sangat menaarik untuk ditatapi, dibaca dan dihayati. Ia begitu menyentuh perasaan. Sepanjang usaha penyuntingan dilakukan, entah berapa ratus kali saya menitiskan air mata keinsafan. Lakaran pena beliau sememangnya mampu memberi kesedaran terhadap kelekaan kita terhadap nikmat masa. Sememangnya kita begitu leka terhadap masa yang dianugerahkan oleh Allah. Ia juga memberi motivasi untuk membetulkan halatuju kehidupan ke arah yang lebih cemerlang di alam kehidupan dunia seterusnya di alam yang kita dambakan iaitu akhirat.

Buku ini sangat sesuai untuk dihadiahkan kepada rakan dan taulan untuk sama-sama berkongsi kebaikan dan kesedaran. Tidak ada hadiah yang paling bernilai melainkan hadiah yang boleh mendatangkan seribu keinsafan.

- Penerbit

Permasalahan "masa" bukan hanya salah satu cabang permasalahan kehidupan muslim, malahan "masa" adalah merupakan permasalahan utama di antara sejumlah permasalahan tersebut. Ini kerana "masa" adalah kehidupan atau umur seseorang. Setiap saat dan detik yang berlalu, bukan hanya sebahagian daripada jam dan hari, malahan ia adalah "umur" seseorang atau usia manusia.

- Penulis

Harga = RM15.00 (Sem) RM17.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 237
Penulis = Dr. Yusuf al-Qaradawi
Penterjemah = Ustaz Ahmad Asri Lubis Bin Abusamah
Penerbit = Darul Fuqaha

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...