Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Monday, September 1, 2008

Empat Puluh Hadits Akhlak Mulia

Akhlak mulia adalah buah daripada iman yang terhunjam di lubuk hati. Orang yang sempurna imannya mesti sempurna akhlaknya. Sebaliknya orang yang runtuh akhlaknya menunjukkan atas keruntuhan iman yang ada di dalam dadanya.

Akhlak mulia adalah ciri utama bagi setiap muslim, kerana hakikat iman apabila wujud di dalam hati, ia akan dapat memelihara segala tindakan dan perbuatan seseorang. Dan orang yang beriman bahawa Allah Ta'ala itu mengetahui segala perbuatannya, dan ia beriman bahawa Allah Ta'ala akan membalas segala perbuatan yang dilakukannya itu pada hari kiamat nanti, sudah pasti ia tidak berani melakukan sebarang maksiat, baik terhadap Allah seperti meninggalkan sembahyang, mahupun terhadap makhluk seperti mengambil hak orang lain.

Buku ini memaparkan kepada kita contoh-contoh yang ideal dari ketinggian akhlak Rasulullah S.A.W. dan memuatkan tunjuk ajar yang baginda berikan untuk membimbing kita ke arah kesempurnaan akhlak yang merupakan gambaran luar terhadap kekuatan iman yang hunjam di dalam hati...

- Penyusun

Harga = RM6.00
Mukasurat = 106
Penyusun = Ahmad Fahmi Zamzam
Penerbit = Khazanah Banjariah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...