Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, September 10, 2008

Al-Fara'id Al-Mubassat - Berdasarkan Kepada Mazhab al-Syafi'i

Sebuah karya bernilai dalam ilmu pembahagian harta pusaka. Perintis dalam metodologi yang amat sistematik. Penerangan yang amat jelas dan penggunaan bahasa yang mudah. Dikarang berdasarkan kepada kajian mendalam daripada lapan belas kitab al-Fara'id. Himpunan maklumat daripada sebahagin besar kitab-kitab muktabar silam. Dihiasi dengan maklumat terkini daripada penulis hasil pengalaman beliau dalam mengajar ilmu ini. Dilengkapi dengan jadual dan gambarajah yang seragam untuk memudahkan pemahaman konsep. Contoh penyelesaian dengan gambarajah melebihi seratus dua puluh masalah. Disesuaikan dengan kaedah matematik moden. Maklumat yang lengkap dan padat membolehkan pelajar memahami tanpa merujuk kepada kitab lain. Kupasan yang ringkas dan tidak perlu panjang. Sesungguhnya inilah karya yang dinantikan. Penulis telah memerah keringatnya dalam usaha menyusun buku ini. Lalu lahirlah sebuah buku yang amat penting dalam pengajian agama al-Islam dengan limpahan kurnia tawfiq dan hidayah daripada Allah S.W.T.. Sesungguhnya masyarakat al-Islam perlu mengambil berat terhadap ilmu ini sebagai menyahut sabda al-Nabi Muhammad S.'A.W..

"Pelajarilah ilmu al-Fara'id dan ajarkanlah ianya kepada manusia. Sesungguhnya daku akan diwafatkan dan ilmu ini akan pupus sehingga berlaku pertelingkahan dalam pembahagian harta pusaka dan mereka tidak mendapati seseorang yang dapat menyelesaikan masalah tersebut"

- Penerbit

Harga = RM25.90
Mukasurat = 213
Penulis = Al-Syaykh 'Abduh Bin Salim al-Himsi
Penerbit = Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia (PERSIDAM)

1 Comment:

Unknown said...

Salam .... boleh saya dapatkan buku ini

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...