Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Sunday, September 7, 2008

70 Amalan Untuk Bertemu Rasulullah S.A.W.

Kasih dan cinta kita kepada seseorang akan membuahkan rindu di hati. Runtunan jiwa untuk menatap wajah insan yang diikasihi akan terus bergelora selagi impian itu tidak kesampaian. Begitulah keadaan diri kita terhadap baginda Rasulullah S.A.W. jika cinta dan kasih kita benar-benar dilimpahkan kepada baginda. Rasa kagum dan cemburu pasti menguasai diri apabila insan lain mampu menatap wajah baginda.

Buku ini hanya memuatkan sebahagian daripada amalan-amalan yang dikumpulkan. Namun begitu saya mendoakan keberkatan daripada amalan-amalan ini akan melahirkan generasi bertakwa dan menjunjung tinggi peribadi dan perjuangan baginda Rasulullah S.A.W.

Amalan para solehin ini akan mendekatkan diri kita kepada baginda S.A.W.. Segala amalan kebaikan yang dilakukan hendaklah diamalkan dengan penuh keikhlasan. Oleh itu jika ada di kalangan pembaca yang telah mengamalkan amalan-amalan yang terdapat di dalam buku ini tetapi tdak mencapai hajat untuk menemui dan menatap wajah baginda Rasulullah, maka janganlah berputus asa. Jika kita tidak dikurniakan nikmat bertemu baginda pun sudah memadai kita dikurniakan nikmat sering berzikir kepadaNya dan berselawat ke atas Nabi S.A.W..

- Penulis

Harga = RM10.00
Mukasurat = 70
Penulis = Ustaz Hanif Hj. Ghazali
Penerbit = Madrasah Zubaidiyah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...