Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Monday, September 29, 2008

Mutiara 2 Tok Guru - Membangun Ummah - Tertakluk Kepada Stok!!!

Menegakkan negara Islam dan pemerintahan Islam merupakan Sunnah Amaliyyah (perbuatan yang mengandungi pengajaran secara praktikal) yang dilakukan oleh Rasulullah S.A.W. setelah melaksanakan hijrah yang sangat penting dan besar di dalam sejarah itu. Perkara yang sangat penting di dalam hijrah itu ialah menegakkan kerajaan Islam dengan segala syarat dan rukunnya yang menjadi kewajipan kepada umat Islam mematuhinya.

Mereka tidak menyedari bahawa kemajuan kebendaan yang ada pada dunia barat adalah sebahagian daripada kemajuan yang telah ditempa oleh Islam sejak zaman berzaman tetapi barat mengambil kebendaannya sahaja dan meninggalkan ajaran Islam yang membentuk roh dan peribadi mereka.

Kita telah melihat bagaimana kemajuan kebendaan yang ditaja oleh barat itu sedang mengalami kehancurannya dan yang menjadi halangan kepada kemajuan umat Islam bukan masalah kebendaan.

- Penerbit

Harga = RM25.00 (Sem) RM27.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 280
Penerbit = Nufair Street Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...