Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, September 27, 2008

Manhaj Qiraat 7 - Beserta Dalil Matan Imam As-Syatibi - Tertakluk Kepada Stok!!!

AL-Quran merupakan satu kitab mukjizat agung yang sering menjadi tumpuan kajian oleh segenap golongan ilmuwan dan cendekiawan. Tanpa berasa jemu, mereka mencedok segala ilmu yang terkandung di dalamnya. Ilmu Qiraat merupakan salah satu ilmu yang sangat berkait rapat dengan Al-Quran. Ia membincangkan kaedah pembacaan Al-Quran dengan pelbagai riwayat yang mutawatir daripada Baginda Rasulullah S.A.W.. Kepentingan dan keutamaan ilmu ini adalah amat besar sekali kerana ia merupakan maklumat penting bagi mereka yang mempelajari ilmu pembacaan Al-Quran dengan pelbagai riwayat.

- Pengarah Darul Quran

Telah lama saya impikan untuk menulis sebuah buku berkaitan dengan ilmu Qiraat. Kini, Allah telah memudahkan dan memakbulkan cita-cita saya tersebut. Semoga dengan kehadiran buku ini akan menambahkan lagi koleksi buku-buku rujukan ilmu Qiraat di Malaysia. Antara faktor penting dalam penulisan buku ini adalah untuk memudahkan pelajar dan pendidik memahami dan mempelajari ilmu Qiraat, membuat rujukan terutamanya dalam bab Wakaf Imam Hamzah dan mengatahui manhaj-manhaj asas bagi setiap imam dan rawinya berserta dalil-dalil yang bersumberkan daripada matan as-Syatibi kerana tiada lagi buku khusus yang ditulis tentang manhaj Qiraat dan dalil-dalilnya dalam bahasa Melayu. Di dalam buku ini juga disentuh tentang ilmu berkaitan Tarikh Qurra', Tarikh Mushaf dan Fawasil serta manhaj bacaan riwayat Hafs dan khilafnya yang perlu diberi perhatian semasa membaca Al-Quran.

- Penulis

Harga = RM15.00
Mukasurat = 157
Penulis = Haji Mohd Nazri Abdullah
Penerbit = Pustaka Salam Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...