Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Friday, October 10, 2008

Panduan Wirid Dengan Asmaul Husna - Untuk Memperolehi Ketenangan Jiwa

Jalankan perintah Allah dan jauhi larangan-Nya. Banyak bersabar dan bersyukur. Kurangi maksiat dan kezaliman, minimumkan dan hindarkan. Jangan merasa sombong dan membanggakan diri dengan menganggap orang lain lebih rendah daripada kita, sebaliknya jangan merasa rendah diri, resah dan gelisah dengan kehidupan yang ada, syukuri dan nikmati apa yang sedia ada. Yakinlah Allah tidak menciptakan segala sesuatu dengan sia-sia. Allah tidak akan menzalimi atau menganiaya kita. Berdo'alah kepada Allah dengan bersungguh-sungguh dan penuh harapan sebagai ibadah dan permohonan, Allah akan mengabulkan sebab Allah tidak akan mengingkari janji-Nya.

Jangan patah hati dan hilang semangat sebab banyaknya dosa yang kita miliki. Allah akan mengampuni semua dosa yang telah terjadi dengan jalan taubat yang bersungguh-sungguh dan berjanji untuk tidak mengulangi. Kerjakan solat pada tengah malam yang sunyi, minimal dua rakaat, baca Al-Quran dan wiridkan Asmaul Husna ini. Bersimpuhlah sambil memohon kepada Allah, sampaikan dan adukan apa-apa yang menjadi kerumitan dan beban yang menghimpit selama ini. Yakinlah dengan kesungguhan hati, keikhlasan diri, Allah akan memberikan jalan keluarnya. Ingat!!! Hanya Allah sahajalah yang dapat mengatasi semua masalah ini, bukan bomoh atau jampi-serapah.

Beberapa Ayat Al-Quran dan Hadith, Yang Menyebut Tentang Keistimewaan Asmaul Husna :

1 - Al-A'rof ayat 180, bermaksud: "Allah mempunyai Asmaul Husna (Nama-nama yang baik / indah), maka berdo'alah kamu semua kepada-Nya dengan menggunakan Asmaul Husna".

2 - Thoha ayat 8, bermaksud: "Dialah Allah, tidak ada tuhan melainkan Dia. Dia mempunnyaia Asmaul Husna".

3 - Al-Hasyr ayat 24, bermaksud: "Dialah Allah yang menciptakan, yang mengadakan, yang membentuk rupa, yang mempunyai nama-nama yang paling baik. Bertasbih kepada-Nya apa-apa yang ada di langit dan di bumi. Daan Dialah yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana".

4 - Al-Isyra' ayat 110, bermaksud: "Katakanlah: Serulah Allah atau serulah Ar-Rahman dengan nama yang mana sahaja kamu seru. Dia mempunyai Asmaul Husna".

5 - Hadith Susunan Turmizi jilid 5 hal 193, no Hadith 3575, bermaksud: "Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, barang siapa hafal (dan membacanya setiap hari) masuk Syurga".

- Penyusun

Harga = RM8.00
Mukasurat = 58
Penyusun = Huda Hadi
Penerbit =Penerbitan Dar Hakamah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...