Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, October 4, 2008

Insan, Ingatlah! - Sebuah Panduan Menuju Hati Yang Tenang - Tertakluk Kepada Stok!!!

Hidup ini penuh dengan perulangan. Kita bangun, berdoa, berwudhu', bersolat, makan, minum, kerja rehat, bermain dan tidur semula. Kita mengulanginya seterusnya esok dan lusa. Hampi kita lupalah apabila kita terlalu biasa dengan rutin hidup sebegini sehingga kita perlukan orang lain untuk mengingatkan kita sesuatu yang lebih penting dalam hidup kita iaitu mati dan alam hidup sesudah mati.

Allah S.W.T. menjadikan "manusia hidup dan mati serta mati dan hidup dengan satu sahaja tujuan iaitu untuk diuji tentang ahsan atau tidaknya amalan (aktiviti) kita" (matan maksud Surah Al-Insaan Ayat 2) sepanjang diberikan kesempatan untuk hidup di dunia. Atas semangat itulah dua buku yang bertajuk "Mati Satu Peringatan" dan "Air Mata Mahsyar" ini diulang cetak. Ia diterbitkan dalam satu format dan persembahan yang lebih semasa. Dengan selera dan persekitaran umat yang semakin berubah, sedangkan mati tetaplah mati dan sentiasalah menanti, maka saya kira usaha meningati semula persoalan ini mustahak dikemaskinikan dari masa ke semasa khususnya kepada pejuang Islam tanpa mengira bangsa dan bahasa.

Mungkin dengan pendekatan dan stail yang lebih menarik pada penerbitan kali ini akan mampu menjinakkan roh kita agar lebih mesra dengan alam Barzakh yang kian hampir dengan kita. Semoga kompilasi buku bercorak "dua dalam satu" ini akan menjadi satu koleksi yang lebih berharga. Sata telah menyampaikan apa yang sepatutnya disampaikan. Hanya Allah S.W.T. jualah tempat bergantung segala ketentuan dan hujung jatuh setiap amalan kita.

- Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat

Harga = RM25.00 (Sem) RM27.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 266
Karya = Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat
Penerbit = Nufair Street Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...