Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, October 7, 2008

30 Punca Kebahagiaan Hidup

Segala puji bagi Allah. Selawat dan Salam semoga selalu tercurah kepada baginda Rasulullah, para keluarganya dan para sahabatnya.

Ini adalah risalah ringkas yang mana inti-inti ideanya telah digoreskan pena secara spontan. Risalah ini ditulis selama dua hari saja di Baitullah Haram sebagai tempat turunnya wahyu. Risalah ini telah meringkaskan puluhan kitab besar yang membahas mengenai sebab-sebab kebahagiaan.

Saya tidak memuatkan daftar-daftar nama tokoh, nombor hadis, rujukan dan nukilan. Bahkan saya meringkaskannya dengan usaha saya sendiri. Semoga Allah memberikan manfaat kepada kita semua dengan membaca risalah ini, sama ada di dunia mahu pun di akhirat. Risalah ini mengajak anda untuk menjalani hidup secara damai, tenang, aman, sentosa dan sejahtera.

Jika anda mahu mengulangi membaca buku ini, anda mengulangi membaca jumlah kalimatnya, anda meletakkan garis di bawah tips-tipsnya dan menuntut diri anda melaksanakan keputusan-keputusan serta mengamalkan arahan-arahannya.

Barangkali anda membaca buku ini di tengah keluarga, di dalam rumah, di atas mimbar, di dalam masjid dan dalam majlis di hadapan khalayak umum. Risalah ini lebih serupa dengan dahan bunga, ringan membawanya, dan sangat harum aromanya. Risalah ini dapat diletakkan di atas meja blajar dan di samping bantal tidur.

Tanyakanlah dirimu ketika membaca buku ini: Apakah ada perubahan dalam cara fikir anda? Apakah anda melihat pengaruh dalam jiwamu? Barangkali apa yang diinginkan buku ini sudah ada di dalam diri anda. Semoga Allah selalu memberkati tujuan baik kita. Sebenarnya, saya tidak akan mendapatkan taufik melainkan dari Allah saja. Saya hanya dapat bertawakkal dan hanya kepada-Nya saya kembali.

- Penulis

Harga = RM9.00
Mukasurat = 103
Penulis = Dr. 'Aidh Bin Abdullah Al-Qarny
Penerbit = Jasmin Enterprise

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...