Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, October 21, 2008

300 Hadis Bimbingan - Ke Arah Mencari Reda Allah

AL-QURAN MENJADI PANDUAN HIDUP MANUSIA. Panduan ini banyak dalam bentuk falsafah, konsep dan umum. Hadis Rasulullah S.A.W. pula memberi contoh dan panduan yang lebih praktikal. Soalnya hadis ratusan ribu banyaknya dan diketegorikan kepada beberapa taraf yang terdiri daripada hadis sahih, hasan, daif hingga yang palsu.


Buku telah mengumpulkan 300 hadis sahih yang paling utama yang mencakupi bidang kehidupan harian dan disusun mengikut keutamaan tajuk seperti ilmu, beramal, berjemaah, hal ehwal Rasulullah S.A.W., para sahabat, rukun Islam, rukun iman, solat, al-Quran, puasa, kesihatan, zakat, haji, jihad, doa, zikir, persaudaraan, akhlak, sedekah, komunikasi, pengurusan, pesanan Nabi dan sebagainya.

Hadis disampaikan melalui teks yang mudah dibaca dengan terjemahan yang jelas. Pembaca dapat membuat rujukan terus untuk kegunaan dalam menghafal hadis, ceramah, usrah, tarbiah, tazkirah dan taklim. Turut disertakan biodata 72 orang perawi hadis yang masyhur.

- Penerbit

Harga = RM25.90
Mukasurat = 205
Penyusun = Ustaz Zahazan Mohamed & Ustaz Ahmad Hasan Mohd. Nazam
Penerbit = Telaga Biru Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...