Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, October 11, 2008

Fatwa-Fatwa Pengeboman - Oleh Ulama-Ulama Besar Saudi Arabia

Di dalam buku ini pembaca yang budiman dapat mengetahui jawaban para ulama besar, seputar hukum pengeboman, pengkafiran, mogok kerja, demonstrasi, hukum memberontak terhadap penguasa kaum muslimin, hukum mencela ulama, hukum seputar jihad dan hukum lainnya.

Di antara ulama yang menjelaskan hukum-hukum tersebut adalah Syaikh Al-Imam 'Abdul 'Aziz bin 'Abdillah bin Baaz, Syaikh Muhammad Nashiruddin al-Albani, Al-Faqihuz Zaman Syaikh Muhammad bin Shalih al-'Utsaimin, dan ulama-ulama besar lainnya. Harapan kami, dengan adanya buku ini kaum muslimin dapat merujuk kepada pendapat para ulama Sunnah dalam setiap perkara yang terjadi.

Akhirnya hanya kepada Allah 'Azza wa Jalla kami memohon agar dia memberikan ketetapan kepada kaum muslimin di atas jalan yang lurus.

Shalawat teriring salam semoga tetap tercurah kepada Nabi Muhammad S.A.W., juga kepada keluarga, para Sahabat Baginda, dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan kebaikan hingga hari Pembalasan. Akhir seruan kami, alhamdulillaahi Rabbil 'Aalamiin.

- Penerbit

Harga = RM39.00
Mukasurat = 203
Penyusun = Muhammad bin Husain bin Sa'id Alu Sufran al-Qahthani
Penerbit = Pustaka al-Inabah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...