Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, August 6, 2008

Terjemahan Kitab Al Qaulu Tam Fi Ahkam Al Makmum Wal Imam (Hukum Makmum & Imam)

Sebuah kitab yang menfokuskan hampir keseluruhan peraturan-peraturan menjadi imam dan makmum dan permasalahan-permasalahan berkaitan muwafiq dan masbuq. Buku ini juga sesuai dijadikan sebagai salah satu buku teks di dalam kelas ta'mir di masjid-masjid dan surau-surau. Kupasan yang dipersembahkan oleh pengarang bersifat komprehensif, padat dan mudah difahami. Sesiapa sahaja yang ingin mendalami pengetahuan agama disarankan agar memiliki buku ini. Huraian yang disajikan dilihat amat sesuai dibaca oleh seluruh umat Islam.


- Penerbit

"Kadang-kadang wajib bagi makmum mendahului imam iaitu seperti masalah apabila imam duduk bukan pada tempatnya seperti ia duduk pada rakaat yang pertama atau rakaat yang ketiga (kerana membaca tahiyyat awal) maka wajiblah makmum mendahuluinya iaitu terus berdiri dan menunggu imam dalam keadaan berdiri dan jika ia duduk serta imam nescaya batallah sembahyangnya dan disunatkan bagi makmum bahawa bertasbih (membaca tasbih) untuk menyedarkan imam supaya ia qiyam (berdiri)".

- Petikan bilangan 24 'Wajib Makmum Mendahului Imam'

Harga = RM15.00
Mukasurat = 159
Penterjemah = Dato' Syeikh Hj. Zakaria Bin Hj. Ahmad Wan Besar (Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah)
Penerbit = Pustaka Darussalam Sdn Bhd

2 Comments:

Unknown said...

Assalamualaikum...
Di mana saya bleh dptkan kitab ni....

Anonymous said...

http://hasanibooksonline.com.ws4.webshaper.com.my/products/Terjemahan-Kitab-Al-Qaulu-Tam-Fi-Ahkam-Al-Makmum-Wal-Imam-Juzuk-1---2-(Rumi)/9617

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...