Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, August 16, 2008

Solat & Keajaibannya - Karya Terakhir Ulama' Tersohor

Solat merupakan sarana bagi kita untuk berkomunikasi dengan Sang Pemilik Alam Semesta dan Penguasa Alam Raya. Tak terbayangkan betapa ajaib dan dahsyat ibadah yang satu ini apabila kita benar-benar mempraktikkan sesuai petunjuk Rasul-Nya. Dengan solat, kita sujud dan berdoa dengan hati yang paling khusyuk untuk memohon segala hal yang terbaik dari-Nya.

Bukankah dalam sebuah hadith Qudsi Allah Subhanahu Wa Ta'ala berfirman, "Solat dibahagi dua bahagian antara Aku dengan hamba-Ku, separuh untuk-Ku dan separuh lagi untuk hamba-Ku. Untuk hamba-Ku, ia akan mendapat segala yang ia minta." (H.R. Muslim)

Dalam buku ini kita akan menemukan paparan penulis tentang berbagai rahsia dan keajaiban solat yang berhasil diungkap para pakar dan tokoh, bahawa solat dapat berfungsi sebagai Pedoman Hidup Sihat, Kunci Sukses Dunia Akhirat dan Resepi Bahagia.

- Penerbit

"Melampaui faedah-faedah duniawi, solat tetaplah bahan anugerah dari langit yang mempunyai falsafah amali yang lebih berdarjat. Ia adalah alat bertajalli. Ia talian komunikasi antara langit dan bumi dan seisinya. Solat adalah puncak segala hiburan."

- Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat

Harga = RM17.00 (Sem) RM19.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 154
Karya = Dato' Haji Ishak Baharom (Allahyarham) & Azrul Hakim Suradi
Penerbit = Anbakri Publika Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...