Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, August 5, 2008

Sifat-Sifat Pejuang Allah

Buku ini menjelaskan bahawa untuk menjadi pejuang Allah itu bukanlah mudah, malah pasti mengharungi pelbagai dugaan dan cabaran terlebih dulu sebelum boleh menyandang jawatan tersebut. Ini bererti syurga yang disediakan oleh Allah itu tidak mudah dimasuki begitu saja tanpa perjuangan dan orang yang berjaya dalam perjuangan itu adalah pejuang Allah.

Sifat-sifat dan ciri-ciri sebeginilah yang hendak dipupuk dan ditanam di kalangan anggota masyarakat, baik masyarakat pelajar sekolah menengah, maktab-maktab perguruan dan institusi pengajian tinggi. Bahkan juga kepada umat Islam yang mengaku beriman kepada Allah dan hari akhirat.

Dengan kemunculan buku ini diharap dapatlah sedikit sebanyak memenuhi keperluan dan tuntutan semasa bagi membekalkan anggota masyarakat sebagai warganegara Islam yang berfungsi dan bertanggungjawab melaksanakan hukum-hukum Allah sesuai dengan saranan Al-Quran.

- Penerbit

Harga = RM25.00
Mukasurat = 362
Penulis = Mohd. Ali Bin Abu Bakar
Penerbit = Al-Hidayah Publications

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...