Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Thursday, July 31, 2008

Salah Faham Tentang Islam - tapi anda malu bertanya... Baru!!!

Hukum-hakam Islam termaktub dalam al-Quran, Hadis dan kitab-kitab tulisan para ulama tersohor. Tetapi berapa ramai antara kita yang mampu menguasai bahasa Arab untuk memahami al-Quran dan Hadis. Berapa ramai antara kita yang membeli dan membaca kitab ulama untuk mendapat sumber hukum.

Zaman berubah dan penumpuan manusia sekarang lebih kepada ilmu duniawi dan kontemporari. Akibatnya umat Islam sendiri terpinggir daripada pengetahuan agama Islam untuk diamalkan. Berlakulah salah faham dan akhirnya membenci agama itu sendiri apabila persoalan mereka tidak berjawab.

Maka buku ini mengungkap persoalan daripada sekecil-kecil dan seremeh-remeh perkara hinggalah kepada persoalan alam sejagat, antaranya : Kitab Al-Quran, Hadis, ibadah, isu wanita, rumahtangga, perkahwinan, poligami, harta pusaka, hiburan, kemajuan, makanan, pakaian, perubatan, kesalahan, jihad, politik, mazhab, parti, perpecahan umat, amal soleh, syurga dan persoalan non-Muslim.

- Penerbit

Harga = RM19.90 (Sem) RM21.90 (Sab/Swk)
Mukasurat = 190
Penulis = Nik Salida Suhaila Nik Saleh & Mohammad Nidzam Abdul Kadir
Penerbit = Telaga Biru Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...