Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Friday, July 25, 2008

Azimat, Jampi, Sihir & Berubat Menurut Islam

Persoalan azimat, tangkal, jampi mentera dan sihir adalah antara persoalan yang diperincikan huraiannya oleh para ulama Islam.

Anntara sebabnya ialah kerana persoalan tersebut mempunyai kaitan yang rapat dengan aqidah seseorang Muslim. Kesilapan di dalam menangani isu-isu tersebut boleh membawa kepada syirik. Menurut sepotong hadis sahih, amalan sihir adalah perbuatan yang merosak dan membinasakan, meskipun mungkin pengamalnya mampu memperolehi habuan keduniaan. Begitu juga persoalan tangkal dan jampi mentera masih menjadi amalan dikalangan masyarakat.

Islam telah memberikan panduan yang jelas berkaitan persoalan tersebut agar manusia terbiming dan terselamat dari amalan yang boleh menatijahkan dosa syirik. Buku kecil ini merupakan ringkasan penjelasan-penjelasan ulama Islam mengenai persoalan berkenaan khususnya dipetik dari karya Dr. Yusuf Al-Qaradawi, Dr. li Nufayyi' Al-'Ilyani dan himpunan fatwa-fatwa beberapa ulama terkemuka.

- Penerbit

Harga = RM10.00
Mukasurat = 96
Penyusun = Dr. Rushdi Ramli
Penerbit = Intel MULTIMEDIA AND PUBLICATION

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...