Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Sunday, July 27, 2008

Darah-Darah Haid, Nifas Dan Istihadhah - Penjelasan Lengkap HUKUM Dan PERSOALAN Utama

Imam al-Nawawi telah mengumpulkan persoalan mengenai haidh dalam syarh al-Muhazzab. Satu jilid yang besar yang mencakupi persoalan-persoalan penting berkaitan dengannya. Beliau menyebut di dalam kitab itu : seperti yang diketahui haidh merupakan salah satu daripada persoalan-persoalan umum yang sering berulang-ulang dan membuahkan hukum hakam yang sangat banyak seperti hukum taharah, sembahyang, membaca al-Quran, talaq, khulu', ila', 'iddah, istibra' dan sebagainya. Oleh itu, setiap orang Islam wajib mengambil perhatian untuk mengetahuinya dan memperolehi penyelesaian kepada persoalan-persoalan yang berbagai-bagai serta mentahqiqkannya supaya ia sentiasa mempunyai pedoman dalam urusannya

Di dalam risalah yang kecil ini penulis berusaha mengumpulkan persoalan-persoalan penting dan hukum-hakam yang berkaitan dengan haidh, nifas dan istihadhah. Sekalipun saiz buku ini kecil namun ia telah mencakupi lebih daripada seratus persoalan. Selepas selesai mengumpulkannya maka penulis persembahkan risalah ini untuk tatapan setiap muslim dan muslimah yang mahukan kerajaan dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.

- Penulis

Harga = RM15.00
Mukasurat = 180
Penulis = Tuan Guru Hj. Muhammad Nuruddin Marbu AL-Banjari Al-Makki
Penerbit = Pondok Ihya'u Al-Ulum Maahad Tahfiz Darul Quran Wal Qira'at Berhad

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...