Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, July 30, 2008

Ancaman Bahaya Sekularisme

Sekularisme adalah fahaman politik dan kehidupan yang menolak dan menentang penghayatan Islam sebagai satu peraturan hidup yang lengkap di dalam kehidupan rakyat yang beragama Islam di negara ini sedangkan Allah SWT telahpun memerintahkan supaya kita sebagai Muslimin menerima dan melaksanakan peraturan Islam itu secara menyeluruh dan lengkap tanpa menerima sebahagian atau menolak sebahagian sebagaimana yang pernah dibuat oleh golongan Yahudi dan Nasrani terhadap ajaran-ajaran Taurat yang diwahyukan oleh Allah SWT kepada mereka. Keimanan kepada Allah SWT Yang Maha Esa menuntut setiap Muslim mentaati segala perintah-perintah yang diwajibkan oleh Allah SWT kepada mereka melaksanakannya.

Dari itu menolak fahaman sekularisme secara menyeluruh adalah syarat keimanan bagi seorang Muslim di zaman ini. Tanpa penolakan itu keimanannya menjadi tidak bererti dan tidak mempunyai sebarang makna.

- Penulis

Harga = RM25.00
Mukasurat = 326
Penulis = Ustaz Zulkifli Haji Ismail
Penerbit = Baitul Qurra'

1 Comment:

Anonymous said...

Sahabat,

Sdr boleh cuba jual buku karangan Tuan Guru Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang, terbitan PTS. Memang bagus, sesuai sangat untuk dibuat rujukan kepada demokrasi yang Islam mahu & sekularisme barat yang bobrok.

Mungkin sdr boleh dapat diskaun yang menarik dari PTS untuk jualan. Cuba hubungi mereka. Saya ada ulas buku ini di blog saya di:
http://pasalbuku.blogspot.com/search?q=Islam+dan+demokrasi

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...