Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, December 9, 2008

Sejarah & Perkembangan Gerakan Islam Abad Moden

..Buku ini ditulis untuk berkongsi ilmu dan maklumat dengan pembaca tentang sejarah dan perkembangan Gerakan Islam kontemporari yang telah dan sedang berselut lumpur membahterai perjuangan Islam. Saya tidak mampu memperincikan seluruh Gerakan Islam yang muncul pada abad ke 20 ini kerana keterbatasan ruang kerana buku ini diformatkan sebegini ringkas dengan tujuan tertentu.

Buku ini juga ditulis untuk memenuhi kepuasan akademik saya sendiri di samping cuba mendokumenkan pengalaman penulis 'berlangbuana' ke sebahagian penjuru dunia dan melihat sendiri beberapa Gerakan Islam ini beroperasi di medan masing-masing, malah mempunyai sejarah mereka sendiri diterjah dengan kerakusan regim penguasa. Terima kasih tidak terhingga kepada beberapa tokoh Gerakan Islam yang telah berkongsi maklumat tentang gerakan dan pengalaman gerakan seperti Dr. Izzatullah (Jamiat Islami Pakistan), Brother Raja Avois (Jamiat Islami Pakistan), Dr. Musa Abu Marzuq (HAMAS), Brother Ali Barokah (HAMAS), Dr. Nurhidayat Wahid (PKS), Ir. Irwandhono (PKS), Ust. Hassan Shukri (PAS), Almarhum Ust. Hussein Umar (Dewan Dakwah Indonesia).

- Penulis

Harga = RM10.00
Mukasurat = 114
Penulis = Riduan Mohammad Nor
Penerbit = MHI Publication

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...