Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Monday, December 29, 2008

Isu Memali : Hakikat Dan Realiti

"ISU MEMALI HAKIKAT DAN REALITI", merupakan penjelasan ke atas peristiwa berdaraah yang berlaku di Memali (23 tahun yang lalu). Ustaz Ibrahim Mahmud dan rakan-rakannya seramai 14 orang telah gugur syahid di dalam peristiwa itu.

...Buku ini menjelaskan siapa Ibrahim Libya dan rakan-rakannya. Apakah kesalahan yang telah mereka lakukan, sehingga mereka dibunuh begitu kejam. Buku ini tidak bertujuan mengatakan siapa salah dan siapa benar. Apa yang ditonjolkan ialah hakikat sebenar yang berlaku di sebalik peristiwa tersebut.

Buku ini juga menyanggahi keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan Malaysia juga Majlis Fatwa Negeri Kedah yang memutuskan bahawa Allahyarham Ibrahim tidak syahid, tetapi mereka adalah kumpulan bughah yang menentang kerajaan serta menggugat kepentingan dan keselamtan negara. Pandangan para fuqaha berhubung dengan bughah dan syahid telah dihuraikan dengan agak terperinci dalam buku ini. Adalah diharapkan agar buku ini dapat mengajak para pembaca menilai dan memberi hukuman sendiri terhadap peristiwa Memali.

- Ketua Penerangan PAS Pusat (2002)

Harga = RM4.00
Mukasurat = 79
Penerbit = Jabatan Penerangan PAS Pusat

2 Comments:

Anonymous said...

Kalau keputusan Majlis Fatwa pun nak disanggah, apa nak lagi...

ahmad said...

dlm hal memali ni nampaknya ramai yg taat dgn majlis fatwa. kecoh bila disanggah tapi dalam bab rokok, konsert jom heboh dan lain2 tu mcm mana? sedangkan konsert, rokok ni disanggah tanpa hujah. lain dgn isu memali yg disanggah dgn hujah yang cukup kuat. fikirkanlah...

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...