Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, October 6, 2009

Cahaya Di Atas Cahaya - Menyingkap Rahsia Alam Menurut Al-Quran & Sains

Al-Quran, selain fungsinya sebagai petunjuk dan hidayah dalam soal akidah, syariah, akhlak dan muamalah, ia juga menjadi petunjuk terhadap kadungan seisi alam semesta ini. Dengan kata lain Al-Quran dapat dijadikan sebagai sumber panduan utama dan pertama kebenaran agama dan ilmu pengetahuan (sains). Namun sesetengah pihak meragui kewujudan sains dalam Al-Quran. Adakah penemuan sains-sains moden itu selari dengan nas-nas Al-Quran, atau sebaliknya? Jika memang itu benar, mengapa yang menemukan kemukjizatan sains dalam Al-Quran justeru para ilmuwan Barat, bukannya cendekiawan Muslim? Lalu apa fungsinya Allah bersumpah dengan matahari, bulan, bintang dan tumbuh-tumbuhan?

Dr. Zahglul Raghib Muhammad Najjar, seorang Profesor dan pakar ilmu bumi (Geologi) akan memberikan kupasan dan huraian menyeluruh guna membuktikan kemukjizatan Al-Quran dalam bidang sains dan memberikan jawapan-jawapan lengkap, jelas, terang dan memuaskan terhadap pihak-pihak yang meragui kewujudannya dengan memadukan antara ayat-ayat Al-Quran dengan penemuan-penemuan sains moden.

- Penerbit

Harga = RM9.00
Mukasurat = 155
Penulis = Prof. Dr. Zaglul Al-Najjar
Penterjemah = Mujahidin Nuryadi
Penerbit = Pustaka Al-Shafa

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...