Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, September 30, 2009

Haid Dari Perspektif Perubatan & Islam

Islam satu-satunya agama yang sangat menekankan soal kebersihan. Ini jelas dalam kitab-kitab fiqh Islam, bab yang mula sekali dibincangkan ialah mengenai taharah iaitu kebersihan dan bersuci dalam Islam. Apa hukum dan bagaimana cara bersuci itu semuanya dijelaskan dalam bab tersebut sehingga Rasulullah S.A.W. pernah menegaskan bahawa kebersihan itu sebahagian atau separuh daripada keimanan.

Malangnya masalah ini tidak diberi perhatian oleh umat Islam jadi mereka berada dalam kekotoran selama-lamanya sama ada yang dapat dilihat atau pada hukumnya semata-mata.

Antara perkara tersebut ialah masalah haid, ianya merupakan masalah yang pasti dialami oleh setiap keluarga dan wanita yang normal. Sebab itu buku kecil ini amatlah berguna dimiliki oleh lapisan masyarakat kerana ianya dapat menjelaskan kekeliruan yang dihadapi oleh masyarakat selama ini.

Buku ini mesti dimiliki oleh setiap keluarga Islam kerana ia membincangkan masalah-masalah kebersihan yang merupakan syarat utama dalam masalah ibadah. Bukan sahaja dalam ibadah sembahyang atau puasa tapi juga dalam masalah Haji dan lain-lain.

- Penerbit

KANDUNGAN

BAB PERTAMA
- Haid - Menses Dari Aspek Perubatan

BAB KEDUA
- Haid Dari Kacamata Islam

Harga = RM10.00
Mukasurat = 129
Penulis = Ustaz Haji abd. Manaf Bin Haji Ahmad & Prof. Dr. Mohd Nasri Ismail
Penerbit = Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...