Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, June 25, 2008

Tundukkan Hati - Rahsia Keikhlasan Hidup Di Dunia Fana

Buku ini adalah antara karya rohaniah yang menyingkap berbagai rahsia yang menakjubkan ke arah menundukkan hati terhadap dunia yang semakin rumit. Memang tidak menjadi hairan bila orang yang memiliki dunia (harta) pada umumnya sangat sombong, ego dan suka bangga diri. Inilah hadiah Tok Guru untuk kita amati cara mana seharuskan kita menggunakan dunia ini untuk manfaat diri dan masyarakat. Tentu saja tidak salah memiliki dunia (harta), tapi bagaimana cara berkesan menguruskannya. Perkara yang akan ditanya oleh Allah S.W.T. ini memerlukan kemahiran tertentu mengenainya.

Berdasarkan hadis Nabi S.A.W.; maka Tok Guru memandu kita dengan kaedah yang sangat mudah difahami serta sangat praktikal.

Nabi S.A.W. bersabda, "Sesiapa yang mengejar dunia dengan tujuan mengelak daripada meminta-minta dan dengan tujuan menjaga anak isterinya daripada memakan harta curi, harta samun dan sebagainya, dan dengan tujuan menjaga hubungan dengan jiran tetangga, dia akan bertemu dengan Allah di akhirat kelak dengan keadaan wajah yang berseri-seri umpama bulan purnama..."

- Penerbit

Harga = RM15.00 (Sem) RM18.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 146
Karya = Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat & Annual Bakri Haron
Editor = Hasmariza Md Hashim
Penerbit = Anbakri Publika Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...