Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, June 28, 2008

60 Kisah Bertemu Rasulullah s.a.w. (Jilid 1)

..."Mimpi berjumpa baginda Rasulullah s.a.w. adalah impian dan idaman tiap orang-orang oleh sebab dia bisa mencerminkan baik atau buruknya, jauh atau dekatnya, sempurna atau tidaknya martabat seseorang di sisi Allah.

Sebab mimpi berjumpa baginda s.a.w. kadang-kadang merupakan Basharah Bi Khair (berita yang menyenangkan) atau merupakan peringatan terhadap sesuatu (Nizarah 'Ala Syai') tetapi bagaimanapun kedua-duanya itu adalah nikmat dan anugerah Allah yang terbesar kepada seseorang".

- TG Muhammad Noeruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki


..."Di antara nikmat yang paling istimewa yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. kepada segolongan hamba-hambaNya yang beriman ialah bertemu, bersua dan menatap rupa paras Baginda Rasulullah s.a.w. di dalam mimpi. Perkara ini sebenarnya tergolong di kalangan mimpi-mimpi yang benar yang dinyatakan di dalam hadith-hadith sebagai "Ar-Ru'yaa As-Saalihah".

Maka sebagai seorang muslim / muslimah istimewanya seorang petugas dalam gerakan Islam, perkara-perkara serupa ini merupakan suatu keperluan, guna bagi membina dan mempertingkatkan keimanan terhadap kebenaran yang diperjuangkan oleh baginda s.a.w. dan para sahabat r.a."

- Dr. Abd. Aziz Bin H. Hanafi

Harga = RM8.00
Mukasurat = 108
Penyusun = Ustaz Hanif Bin Hj Ghazali
Penerbit = Nusaibah Enterprise

3 Comments:

Anonymous said...

Saudara BK..saya macam berminat dengan buku nih....leh pinjam tak??
hehehehe

alin
S.alam

BookKeeper said...

ada lg kesinambungan buku tu yg lebih menarik. nantikan...

Anonymous said...

nak pinjam nih leh tak????
tak jawab pun soklan...

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...