Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Thursday, June 26, 2008

Nabi Muhammad S.A.W. Menurut Ramalan Kitab-Kitab Agama Dunia

Buku ini adalah merupakan suatu usaha pengarang bagi memperjelaskkan sejarah sebenar para anbiya' alaihissalam dan kefahaman tentang agama yang terdapat di dunia ini. Penjelasan berdasarkan dalil (bukti) dari sumber yang boleh diyakini adalah untuk menolak prasangka buruk penganut agama lain terhadap al-Din Islam tu sendiri serta menampilkan konsep ketauhidan dari perspektif Islam yang betul.

Penyelewengan dan penipuan adalah perkara yang dimurkai oleh Allah SWT, sepertimana yang telah dilakukan oleh umat-umat terdahulu. Firman Allah SWT (bermaksud) :

"Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang menulils al-Kitab dengan tangan mereka sendiri, lalu dikatakannya : 'Ini dari Allah' (dengan maksud) untuk memperoleh keuntungan yang sedikit dengan perbuatan itu. Maka kecelakaan besarlah bagi mereka, kerana apa yang ditulis oleh tangan mereka sendiri, dan kecelakaan besarlah bagi mereka, kerana apa yang mereka kerjakan.." (Al-Baqarah, 2 : 79)

- Ustaz Amran Bin Abdul Thalib (B.A. Fiqh wa Ulum Al-Syariah, Iraq)

Harga = RM15.00
Mukasurat = 182
Penulis = MEOR Ahmad Tajuddin Bin Meor Mazlan (Ibnu Mazlan Al-Jawangi)
Penerbit = Intel MULTIMEDIA AND PUBLICATION

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...