Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, June 21, 2008

Muhammad S.A.W. Insan Teladan Sepanjang Zaman - Terbaru!!

Kitab sirah boleh disifatkan sebuah 'manual' bagi setiap mukmin yang berdaya juang. Ia diyakini mampu meningkatkan roh perjuangan. Melalui jalur-jalur kisah kehidupan junjungan kita Nabi Muhammad SAW yang diperincikan melaluinya, khalayak seakan-akan sedang dihidangkan dengan sebuah 'santapan rohani'. Daripada gerak geri baginda dalam pelbagai situasi, tenang, terancam, cemas, istiqamah dan berani tanpa disedari pembaca telah dan akan dititip dengan "akhlakul karimah". Ia bisa meresap, menusuk bahkan mampu mengubati jiwa.

Jauh mengatasi kepentingan kisah yang resap dalam perjalanan sirah Rasulullah SAW ini ialah teknik, taktik dan strategi peperangan baginda. Jikapun suasana dan dimensi masa boleh berbeda, namun maudhu' pendekatan dan uslub yang digariskan tetap relevan. Pendek kata, musuh dan seteru tetap satu. Tinggal lagi, bagaimana Nabi kita mendepani mereka dengan pelbagai hikmah dan fatonah. Inilah mesej tersirat yang cuba dibawa oleh buku ini untuk direnung dan dikongsi.

Maka, adakah sunnah yang sebesar ini hendak kita sia-siakan?

- Penerbit

Harga = RM27.00 (sem) RM30.00 (Sab/Swk)
Mukasurat = 395
Penyusun = Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat
Penerbit = Anbakri Publika Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...