Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Monday, June 28, 2010

Penjelasan Terhadap Masalah-Masalah Khilafiah

Buku ini merupakan sebuah risalah kecil karangan 'Ulama Besar Mesir, Syeikh Profesor Dr. Ali Jum'ah. Sebagai Mufti Mesir, beliau berusaha ke arah meluruskan dan membetulkan pelbagagi pemahaman kaum muslimin dewasa ini. Risalah ini memuatkan perbahasan yang mengupas atau menjawab secara jelas tentang 32 pertanyaan atau persoalan di dalam ibadah dan amalan sehari-hari.

Syeikh Profesor Dr. Ali Jum'ah menjelaskan tentang dalil-dalil yang menjadi landasan (pegangan) para alim ulama atau jumhur ulama di dalam menjawab pelbagai persoalan-persoalan ibadah dan amalan yang diperselisihkan, di mana terdapat fatwa-fatwa segolongan ulama yang menyalahi pendapat jumhur ulama. Oleh itu, seorang ulama tidak dibenaran jatuh ke dalam situasi yang boleh menjadikan masalah-masalah tersebut terlibat ke arah terjadinya perpecahan kaum muslimin, melainkan membimbing kaum muslimin untuk kembali kepada manhaj yang sewajibnya, iaitu kembali kepada Al-Quran dan Sunnah.

- Penerbit

Harga = RM14.90
Mukasurat = 198
Penulis = Prof. Dr. Ali Jum'ah (Mufti Republik Arab Mesir)
Penerbit = Dar Bariyazi

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...