Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Friday, November 14, 2008

Respons - Intelektual Muslim & Isu-isu Semasa

Sejak kebelakangan ini kedudukan agama Islam dan hak umat Islam semakin tercabar. Cabaran dan ancaman itu bukan sahaja datang daripada kalangan masyarakat bukan Islam, tetapi juga umat Islam sendiri.

Pelbagai pandangan dan isu mengenai Islam telah diutarakan dan banyak daripadanya disampaikan dalam nada yang negatif. Tidak kurang yang berupa provokasi bertujuan memburuk-burukkan Islam dan memberi gambaran yang salah kepada masyarakat bukan Islam.

Buku ini berusaha memberi respons terhadap isu-isu itu dan menjawab beberapa tuduhan yang dilemparkan terhadap Islam daripada neraca pandangan intelektual Muslim.

Kebanyakan penulis yang ditampilkan adalah daripada latar belakang dunia akademik dan merupakan golongan yang berwibawa dalam bidang masing-masing.

Persoalan yang ditampilkan cukup luas dan meliputi aspek-aspek yang berkaitan dengan politik, undang-undang, sosial, dakwah, sains, wanita dan hal-hal yang melibatkan survival umat serta rakyat dalam konteks negara kita.

- Penyusun

Harga = RM15.00
Mukasurat = 139
Penyusun = Ann Wn Seng
Penerbit = Harakah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...