Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Sunday, October 7, 2012

Berlaku Adillah, Jangan Berbuat Zalim

Rasulullah S.A.W diutuskan oleh Allah S.W.T semata-mata sebagai pembawa rahmat buat seluruh alam. Disertakan bersamanya al-Quran yang bertindak sebagai panduan dalam menjalani kehidupan. Ianya sesuai dari dahulu hingga kiamat, tidak kira betapa banyakpun dunia ini berubah, kandungan al-Quran tetap relevan selamanya.
Antara skop yang paling luas dibicarakan adalah menganjurkan manusia agar sentiasa berlaku adil dan menghindari kezaliman dalam segenap pelusuk amalan seharian. Dari sekecil-kecil perkara peribadi seperti amalan ke tandas hinggalah ke perkara yang paling besar seperti mentadbir dunia dan sebagainya.
ADIL ditakrifkan sebagai meletakkan sesuatu pada tempatnya, manakala ZALIM pula bermaksud sebaliknya iaitu meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya.
Buku ini memaparkan sebahagian daripada nas-nas al-Quran dan al-Hadis Rasulullah S.A.W berkaitan suruhan Allah dan Rasul-Nya agar berlaku ADIL serta dalam masa yang sama menjauhi keZALIMan. Diharap kompilasi ringkas ini sedikit sebanya mampu menuntun masyarakat agar sentiasa melakukan sesuatu yang benar dengan berlandaskan nas-nas yang sahih dan jelas supaya komitmen dalam berlaku adil tersebut lebih mantap dan tidak mudah digoyah.

- Penerbit

KANDUNGAN
  1. Al-'Adlu
  2. Konsep Keadilan
  3. Kezaliman
  4. Akibat Kezaliman
  5. Wajib Mencegah Kezaliman
  6. Mereka Yang Zalim Wajib Bertaubat Kepada Allah S.W.T
Harga = RM10.00
Mukasurat = 41
Penyusun = Ustaz Fazlulrahimi Bin Maarop
Penerbit = U Wise Enterprise

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...