Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Saturday, August 15, 2009

Seni Gelora Jimak & Etika Hubungan Suami Isteri

Daripada dorongan rasa cinta kepada Allah dan demi mengharap redha-Nya, suami isteri akan lebih suka memberi daripada menerima. Memberi senyuman, memberi layanan, memberi ciuman, memberi hadiah, memberi pertologan, memberi kegembiraan dan sebagainya. Lalu hiduplah budaya saling memberi dan menambah ikatan cinta suami isteri. Lalu lahirlah seni gelora jimak yang indah, yang merupakan seni berumahtangga yang akan menyerikan lagi kehidupan pasangan suami isteri.

Tegasnya, cinta kepada Allah menyuburkan dan memurnikan cinta antara manusia. Kerana cinta suami isteri, cinta ibu dan anak serta cinta-cinta lain, tidak lagi bersalut kepentingan diri apabila cinta itu betul-betul berlandaskan kepatuhan kepada kehendak dan aturan Ilahi.

Indahnya Islam apabila cinta diatur sesuai dengan tuntutan kehidupan sehingga dalam kehidupan berumahtangga. Cinta sesama isteri diatur agar dilaksanakan seiring dengan cinta kepada Tuhan. Cinta suami isteri melahirkan sebuah seni iaitu SENI "BERCINTA" atau SENI ROMANTIK YANG TERINDAH.

- Penulis

Harga = RM13.00
Mukasurat = 201
Penulis = Jaafar Muhd. Siddiq
Penerbit = Pustaka Azhar

3 Comments:

Kaki Bakar said...

assalamualaikum

buku ni ada ke kat kedai ole2 18? ramai kawan saya mencarinya


wassalam

BookKeeper said...

waalaikumussalam kaki bakar, buku ni masih ada di kedai ole2 sek 18..

Anonymous said...

assalamulikum...

Kat mana saya boleh dptkan buku ni..

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...