Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, May 20, 2009

Bidadari Dari Timur - Memoir Isteri Seorang Pejuang

Jelas ibu, perhubungan erat antara mereka dengan keluarga Tuan Guru Haji Nik Mat Bin Raja Banjar ingin dieratkan lagi melalui talian silaturrahimnya dengan sebuah pernikahan. Dan akulah yang akan menjadi pengukuh silaturrahim itu, apabila mereka berhasrat menyatukan aku dengan anak lelaki keluarga tersebut. Beritahu ibu, jejaka tersebut seorang graduan dari Universiti Al-Azhar, Mesir. Pasti penuh di dadanya ilmu, fikirku.

Manakala bakal mertuaku pula seorang yang dihormati masyarakat setempat lantaran kearifannya dalam ilmu wahyu dan dalam masa yang sama mengendalikan sekolah pondok di Kampung Kedai Lalat.

Dengan membuat perbandingan diriku yang kerdil dan serba lemah serta tidak pernah ke mana-mana menggali ilmu, terasa betapa ada jurang besar antara kami. Pun begitu, aku seakan tidak bisa lagi menafikan takdir Ilahi. Andai itu ketentuan yang telah disuratkan buatku, aku redha. Dan di dasar hati kubina tugu-tugu pasrah dalam tawakal agar suratan Ilahi itu bisa menjadi ketentuan tebaik buat aku, hamba-Nya yang serba kekurangan.

"Jika Di Sebalik Kejayaan Lelaki,
Pasti Ada Seorang Wanita. Inilah Kisahnya..."

Harga = RM12.90 (Sem) RM15.90 (Sab/Swk)
Mukasurat = 112
Karya = Tuan Sabariah Tuan Ishak (Isteri Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat)
Penyusun = Ili Sarah Annual Bakri
Penerbit = Anbakri Publika Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...