Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Monday, May 24, 2010

Kisah 25 Rasul Untuk Adik-Adik - Nabi Adam Hingga Nabi Muhammad S.A.W.

Buku ini mengandungi kisah-kisah Nabi bermula dari Nabi Adam A.S. iaitu manusia pertama yang dijadikan Allah hinggalah kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W. iaitu utusan yang terakhir.

Sebagai seorang Muslim yang mempercayai rukun iman, keyakinan kepada Nabi dan Rasul adalah merupakan salah satu yang wajib diimani. Bagaimana mahu mengimaninya jika kita tidak tahu tentang susur galur kehidupan mereka. Di sini kami persembahkan kisah-kisah Nabi Dan Rasul yang sepatutnya diketahui iaitu seramai 25 orang.

Diharap dengan membaca buku ini anak-anak akan mengenali semua Nabi dan Rasul kita secara ringkas. Ditambah dengan ilustrasi warna yang menarik sudah tentu akan menambahkan lagi minat anak-anak untuk lebih mengetahui isi ceritanya.

Semoga anak-anak dapat mencontohi sikap dan peribadi mulia para Nabi dan Rasul kita yang begitu taat dan setia mengikuti apa sahaja perintah Allah demi menegakkan kebenaran.

- Penerbit

Harga = RM35.00
Mukasurat = 153
Penyusun = Othman Ramli
Penerbit = Sarjana Media Sdn Bhd

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...