Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Sunday, March 8, 2009

Indahnya NamaMu - Khasiat Dan Fadhilat Asma Al-Husna

Allah SWT mempunyai "Asma Al-Husna" iaitu sebanyak 99 nama yang Maha Agung yang amat sesuai dengan sifat-sifat Allah. Ia mempunyai makna tertentu dan mengambarkan dengan sempurna sifat-sifat Allah Ta'ala kerana setiap nama-nama Asma Al-Husna itu mempunya khasiat tersendiri. Segala khasiat itu telah ditemui hasil daripada tajribah (ujikaji), pengalaman dan percubaan ulamak yang tertentu.

Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam syarahnya terhadap kitab yang memperihal Asma Al-Husna ini cuba menghuraikan dengan lebih lanjut maksud nama-nama Allah itu berserta khasiat dan fadhilatnya bagi dijadikan amalan buat umat yang dahagakan petunjuk dan pedoman untuk menghadapi segala cabaran dalam kehidupan ini.

Marilah sama-sama kita ikuti hasil ulamak mengenai Asma Al-Husna ini, sebagai salah satu bidang ilmu yang memberi manfaat dan kebaikan kepada orang-orang yang beriman. Kaedah berdoa dengan menyebut Asma Al-Husna ini sudah semestinya menepati kehendak Allah SWT yang menganjurkan orang-orang yang beriman agar menyebut nama-nama-Nya ketika memohon sesuatu yang baik dari Allah SWT.

- Penyusun

Harga = RM10.00
Mukasurat = 154
Karya = Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat
Penyusun = Mashhudi Bunyani
Penerbit = Sarjana Media

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...