Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Wednesday, September 3, 2008

Catatan Pilu Tragedi Gempa Bumi Pakistan

Pakistan dengan pantas mencuri perhtian media antarabangsa, foto-foto bangunan berserakan, mayat, mangsa yang merintih kesakitan, mangsa yang terselamat dan puluhan keajaiban yang berlaku adalah sajian berita yang melariskan akhbar. Pakistan dengan pantas diterpa oleh agensi-agensi PBB dan NGO-NGO kemanusiaan untuk menyalurkan bantuan dan menguruskan agenda tersembunyi. Kejadian gempa ini berlaku di saat umat Islam menjalani ibadah puasa, Ramadhan yang turut memahat sejarah di sepanjang dunia dengan Badar Al-Kubra, Nuzul Al-Quran, Fathu Makkah, pembunuhan ke atas Saiyidina Ali, kewafatan Khadijah, kewafatan Aisyah, penaklukan Al-Quds oleh Sultan Salahuddin Al-Ayyubi, Perang Ramadhan Arab-Israel dan ratusan memorial sejarah yang lain.

Gerak gempa bumi pada awal Ramadhan 2005 yang tidak sampai tiga saat telah meninggalkan kesan yang mendalam dengan mengorbankan hampir 87,000 di Wilayah India dan Pakistan, juga meranapkan hampir 90 peratus Bandar Balakot dan Muzaffarabad yang sebelum ini memukau pandangan mata sehingga Kashmir pernah dinobat sebagai 'The Heaven of The Earth'. Semenjak kejadian gempa itu liputan meluas media telah menarik simpati dunia terhadap pengunsi khemah pelarian dan kem-kem pelarian yang menampung ratusan ribu mangsa.

- Penulis

Harga = RM10.00
Mukasurat = 96
Penulis = Riduan Mohd Nor
Penerbit = Penerbitan Hemah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...