Pages


Petikan Hadith Kelapan, Kitab "Empat Puluh Hadith Kelebihan Ilmu Dan Ulama'"

Kedai Buku Tinta Ilmu, Lot 2-8-8, Tingkat 1, Pusat Beli Belah Ole-Ole, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, 40200 SHAH ALAM, Selangor.

Tuesday, May 20, 2008

Hukum Hakam Haid

"Isu darah haid, adalah antara isu yang biasa didengar oleh umat Islam. Namun begitu masih terdapat di kalangan anak-anak remaja yang tidak memahami perkara ini dengan baik, walaupun mereka sudahpun merancang untuk mendirikan rumah tangga. Malah yang lebih mendukacitakan, ada yang langsung tidak mengambil berat tentang perkara ini. Lebih malang lagi ialah ialah ada sesetengah remaja wanita yang tidak memahami langsung tentang persoalan ini.

Kegagalan mengetahui perkara-perkara awal ini akan menyebabkan ibadah yang mereka lakukan terdedah kepada kecacatan dan seterusnya ditolak oleh Allah s.w.t. Tidak ada seorangpun dari kalangan kita yang mahu melihat ibadahnya ditolak oleh Allah s.w.t. pada hari kiamat nanti. Kerana itu perkara yang berhubung kait dengan haid perlu diketahui dengan jelas oleh umat Islam. Sesetengah ulama membenarkan para isteri yang tidak mengetahui tentang haid keluar dari rumahnya walaupun tanpa kebenaran dari suaminya semata-mata untuk mempelajari tentang selok belok haid tersebut."

-Penulis

Harga = RM12.00
Mukasurat = 136
Penulis = Dr Basri Ibrahim Al-Hasani Al-Azahari
Penerbit = Darul Fuqaha & Bayt Al-Hikmah

0 Comments:

Popular Posts

Borang Pesanan / Soalan / Pendapat

Nama:
Nombor Telefon:
Alamat Surat Menyurat:
Alamat Email:
Pesanan:

Home

IKLAN!!!

IKLAN!!!
Sticker Keyboard Arab. RM 7.00 je satu...